vrijdag 15 maart 2013

ten strijde

Ik neem een zonnestraal
die door de wolken breekt
een zachte regen valt

Het water breekt de zonnestraal
helder van kleur, een hemelboog

Een poort ontstaat
om door te gaan

gewapend met pijl en boog trek ik ten strijde
een zonnestraal, mijn pijl, mijn speer
mijn linkerhand reusachtig groot
in mijn hand een regenboog

Mijn rechterhand gevuld, doorstraalt
De stralen leg ik op mijn boog

Als ik ze schiet dan spatten ze uiteen
De schoonheid is ontwapenend


Philip Aswind van der Zee, 15 mrt. 2013, Nw. Lekkerland

2 opmerkingen:

  1. Prachtig verwoord Philip.
    Doet me aan Apollo denken, God van de Zon en het Licht!
    groet,
    Tinkernel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja Tinkernel, ik zat ook in een 'machtige' meditatie toen de inspiratie kwam :-)

      Verwijderen