maandag 3 september 2012

Loki zegt/ Loki says

Loki zegt:
Hoe kunnen wij de waarheid kennen zonder de leugen te herkennen?
Hoe kunnen we de leugen herkennen zonder hem te kennen?
Kunnen wij de leugen kennen zonder hem te zijn?
ik ben Loki
ik ben de leugenaar
ik spreek de waarheid voor eeuwig en altijd
Wie ben jij en wie ben ik?
Hoe kan ik zonder jou mezelf zijn?
Hoe kan jij bestaan zonder mijn bewust-zijn?
Jij bent mij en ik ben jou
Of is dat soms een leugen?!

Ik ben een zoon van reuzen
woon in het huis der asen
Ik ben een ase, reuzenzoon
Bloedbroeder van Odin, Alvader
Zoon van Laufey
één onder de goden

De bron is het licht
is alleen maar waarheid
Ik ben Loki, ik ben het vuur
ik draag het licht in mij
ik ben de leugenaar
ik ben jou

Loki says:
How can we know the truth without recognizing the lie?
How can we recognize the lie without knowing it?
Can we know the lie without being it?
I am Loki
I am the liar
I speak truth always and forever
Who are you and who am I?
How can I be myself without you?
How can you exist without my awareness?
You are me and I am you
Or is that a lie, you think?

I am a son of giants
I live in the house of the Aesir ( the gods)
I am Ase-Loki, Giant-son
Bloodbrother with Odin, Allfather
Son of Laufey
One with the gods

The source is the light
is only truth
I am Loki, I am the fire
I carry the light within myself
I am the liar
I am you

Skald Aswind, Philip van der Zee, 4-9-’12, Lier (Be)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten